جنبه‌هایی دیگر از پنجره upvc که کمتر به آن توجه شده است
نوشته شده توسط : محیا یوسفی

همه ما می‌دانیم که یکی از مهم‌ترین راه‌های جلوگیری از هدر رفتن گرما و سرمای خانه استفاده از پنجره upvc همین طور اگر در یک محیط پر سر و صدا به سر می‌برید یکی از بهترین راه حل‌های خلاصی از شر سر و صدا استفاده از این پنجره‌هاست. در مقالات متعدد سایت ایران یو پی وی سی ما به این موضوعات پرداخته‌ایم و بارها در این باره صحبت کرده‌ایم. اما پنجره upvc ویژگی‌های دیگری هم دارد که کمتر به آنها پرداخته می‌شود. در این مقاله به جنبه‌هایی این پنجره‌ها می‌پردازیم که کمتر به آنها توجه شده است.

جنبه‌هایی دیگر از پنجره upvc

پنجره‌های یو پی سی عملا از جنس پلاستیک ساخته می‌شود، پلاستیکی بسیار محکم و سخت که استحکامی کمتر از فلزاتی که با آن پنجره را می‌سازند ندارند. به خصوص آلومینیوم که تقریبا استحکامی برابر با پنجره upvc دارد.
اما فلزات به خصوص آهن که با آن درب و پنجره‌های سنتی را می‌ساختند علاوه بر عایق نبودن در برابر گرما و سرما و سر و صدا، مشکلات دیگری هم داشتند.

مقاومت پنجره upvc در برابر باران اسیدی

تا به حال اسم باران اسیدی را شنیده‌اید. برخی فکر می‌کنند باران اسیدی یک افسانه است و اگر از آسمان اسید ببارد یک وضعیت آخرالزمانی پیش خواهد آمد. اما باران اسیدی حقیقت دارد. در شهرهای آلوده مقدار زیادی گوگرد در هوا وجود دارد که از سوخت ماشین‌ها در هوا منتشر می‌شود. وقتی این گوگرد با آب ترکیب شود ماده‌ای اسیدی تولید می‌کند که در ابتدای باریدن باران بر همه جا می‌نشیند. این ماده اسیدی خورندگی خاصی دارد که به مرور می‌تواند هر چیز فلزی را از بین ببرد. برخی از فلزاتی که در برابر این باران قرار می‌گیرند به خاطر داشتن رنگ‌های مرغوب خیلی کم آسیب می‌بینند. اما برخی دیگر واقعا آسیب جدی را تحمل می‌کنند و به مررو می‌پوسند و نابود می‌شوند.
وسایل فلزی که از رنگ کوره‌ای سود می‌جویند کمتر در برابر باران‌های اسیدی آسیب خود می‌بینند. این رنگ در ماشین‌های تولیدی بعد از سال دو هزار چه در ایران و چه در جا‌های دیگر دنیا استفاد می‌شود. اما باز هم شما می‌بینید که رنگ ماشین‌های صفر شفاف‌تر و در عین‌ها با کیفیت‌تر از ماشین‌های کار کرده است این به خاطر فرسودگی رنگ به خاطر این دسته از باران‌هاست.
اما پنجره‌های آهنی حتی از رنگ کوره‌ای هم بهر نمی‌برند که آن مقاومت‌ را از خود نشان دهند پس راه مقاوم‌سازی پنجره‌ها در برابر باران اسیدی چیست؟ استفاده از پنجره یو پی وی سی تنها راه چاره است.
این پنجر‌ه‌ها در برابر انواع مواد اسیدی با هر غلظتی که باشد مقاومند زیرا از جنسی که از مشتقات پلاستیک است ساخته شده اند و پر واضح است که پلاستیک مقاومتی بسیار بالاتری در برابر انواع مواد بازی و اسیدی دارد.
آلودگی هوا چیز بسیار بدی است و ما با استفاده از پنجره upvc گاز کمتری برای گرم کردن خانه‌هایمان مصرف می‌کنیم و همین سبب می‌شود که هوا را کمتر آلوده کنیم این خود قدم بزرگی است اما با استفاده از این دسته پنجره‌ها از تبعات آلودگی هوا هم کمتر آسیب ببینیم.
از مواد اسیدی و بازی در نماشویی‌ها استفاده می‌شود و اگر شما پنجره upvc داشته باشید در این موارد هم خیالی راحت دارید زیرا هر ماده شیمیایی که در نماشویی به کار رود چندان مشکلی برای شما پیش نمی‌آید

مقاومت در برابر برق گرفتگی

در برخی از مکان‌های صنعتی و همین طور برخی از خانه‌ها پیش آمده است که فریم پنجره یک اتصال با سیم‌های برق داشته باشد. در این حالت تماس با فریم سبب برق گرفتگی می‌شود. رسانا بودن فریم پنجره آهنی مسبب این دردسر است.
استفاده از پنجره upvc این مشکل را هم حل می‌کند. به خصوص اگر احتمال این مشکل وجود دارد حتما دستگیره‌های پنجره خود را هم از اقسام پلاستیکی انتخاب کنید. این دستگیره‌ها نه تنها مشکل رسانا بودن را حل می‌کنند بلکه از بابت ظاهری هم هیچ کم و کسری نسبت به مدل‌های فلزی ندارند. ایمنی و مزیت‌های ظاهری و به صرفه بودن استفاده از پنجره upvc آن را به متریالی بی بدیل برای استفاده در صنعت ساختمان بدل کرده. در این راه ما نیز در ایران یو پی وی سی همراه شما هستیم.





:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: